חברת אפל

חברת אפל העולמית בעבר נקראה אפל מחשבים,חברת אפל נמצאת בקופרטינו קליפורניה והיא מעצבת
מחשבים ומוצרי אלקטרוניקה ותוכנות מחשב,המחשבים נקראים מקינטוש.

לכל אחד בסדרה יש שם בפני עצמו כמו מקבוק פרו,מקבוק אייר,I MAC,מיני מק ועוד כל מיני סוגי מחשבים,
אשר אפל מייצרת,בנוסף ליצור המחשבים אפל מייצרת את הטלפונים החכמים שנקראים אייפון.

ואיתם נמכרים גם האייפוד שהוא הנגן האגדי של אפל,והטאבלט שנקרא אייפד,
שעל כל המכשירים האלה מריצים את מערכת ההפעלה IOS שהיא התוכנה למכשירים סלולרים,

ולסדרת המחשבים של אפל רצה תוכנה שנקראת OS X,
אשר רצה בכל מחשבי המקינטוש וכל שנה הולכת ומשדרגת את מערכת ההפעלה OS X.

מתי נוסדה חברת אפל?

אפל נוסדה בשנת 1976 בתאריך 1 באפריל לא זה לא מתיחה זה התאריך האמיתי,
על ידי המייסד סטיב גובס וחברו ללימודים סטיב ווזניאק ורונלד ויין,חברו ווזניאק עבד בעבר עם סטיב ועזר לו
לעצב משחקי מחשב ועוד .

מספר דברים כאשר,גובס התחיל לגלות עניין ביצור של מחשבים אישים,
שבתקופה הזאת היו רק חלום ולא מציאות,גובס בנה לחנות מחשבים וסגר עסקה עם בעל החנות,
והציע לו לקנות מחשבים אישים,ולמכור אותם ללקוחות.

הם סגרו עם בעל החנות על 50 מחשבים, ותמורתם הם יקבלו 500 דולר לכל מחשב,
הם עמלו קשה אבל בסוף הצליחו ומכרו את המחשבים הראשונים,

של אפל ופה התחילה המהפכה בתחום המחשבים האישיים,
המחשב הראשון שהם הרכיבו נקרא APPLE1,והוא היה בעיקרו מסך טלויזה עם מספר חלקים מצומצם,
שזה הקנה לווזניאק את הרזומה של מעצב מחשבים אגדי,

בשנת 1977 המחשב השני
של אפל הגיע לתערוכת מחשבים ונקרא APPALE 2,המחשב הזה היה משופר מקודמו הוא הגיע
קומפלט עם מקלדת שמגיעה עם המחשב ולא אביזר נוסף,

בזמנו בניית מחשבים
היה עסק יקר מאוד וסטיב וויזניאק חיפשו משקיע לחברת מחשבים,אדם בשם מייק מקרלה חתם איתם
על חוזה והעניק להם רבע מליון דולר ואז קמה APPLE בתאריך 3 בינואר 1977.

עכשיו שהיה להם את המימון יצא לדרך מחשב הAPPLE 2 שנמכר במילוני יחידות ומשם הכל התחיל.

רוצים לקרוא עוד מידע על החברה ששינתה את העולם?
כנסו ללינק הבא של ויקיפדיה : https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc.

“למה לבחור דווקא בחברת אפל
“APPLE היא מהחברות הגדולות והחזקות בעולם שיש בתחום הסלולר והמחשבים,
החידושים הטכנולוגים הם מהמתקדמים בעולם ולכן זאת רק אחת מהסיבות למה כדאי לבחור בה.

אמירים הפצה

אם חיפשתם מוצר של אפל,אז כנראה שנתקלתם בשם הזה מספר פעמים,המותג הזה צמח משום מקום.
הוא עבר בהתחלה בתור עסק שעבר מהבית מהמרתף ונהיה לאחד היבואנים המוצלחים ביותר למוצרי אפל בארץ.
בתוך זמן קצר אמירים הפצה הצליחו לעשות מה שרבים מנסים לעשות כבר המון שנים,והכל בזכות שירות ברמה
גבוהה ביותר,אנחנו בדוקטור מק רוכשים מחשבים ללקוחות שלנו לעיתים קרובות דרך אמירים וממליצים עליהם בחום.
כאשר לקוח פונה אלינו ושואל היכן כדאי לרכוש מחשב?
אנחנו עונים בלי להסס כמובן באמירים הפצה.
אז אנחנו מצרפים קישור לאתר שלהם ותגידו להם שהדוקטור שלח אתכם (-=
https://www.adcs.co.il/apple-products

האם יש נציגות של חברת אפל בישראל?

התשובה היא לא אין נציגות רשמית של APPLE בישראל אבל יש לחברה נציגי מכירות מורשים כמו אמירים הפצה,
אי דיגיטל שהם חנויות מורשות מטעם אפל, בנוסף יש גם מעבדות מורשות מטעם אפל כמו חברת די סי אס
ואף יש מעבדה מורשת של אפל  שמתקנת את המוצרים במסגרת האחריות.

לרכוש מוצר של APPLE בישראל או בחול?

כיום ההבדלים הם מאוד זניחים במחירים לעומת פעם הפער הוא כל כך קטן שלפעמים לא שווה
לקנות את המחשב בחול בלי מקלדת ישראלית ומתאם לחשמל ,
לפני שאתם חושבים לקנות מחשב של אפל בחול תבדקו את המחירים בארץ
הם כמעט זהים למחירי המחשבים בחול וכמובן מומלץ לרכוש את המחשבים באילת ולחסוך את המע״מ.

האם אפל צריכה לפתוח סניף בישראל?

זאת שאלה שכולם רוצים לדעת את התשובה עליה בעקרון APPLE הייתה אמורה להגיע לישראל
לפני תקופת הקורונה ואף היה שמועות שהיא רכשה חנות גדולה להקמת הסניף הראשון
אבל בפועל אף אחד לא יודע אם הדבר יצא לפועל ומתי הוא באמת יקרה.

אפל זכתה למוניטין אדיר כאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, אבל איך היא הפכה למעצמה שאנחנו מכירים היום?

מאחורי המותג הנודע הזה מסתתרת היסטוריה עשירה של חדשנות,
אסטרטגיית שיווק מוכרת ברחבי העולם, וצוות מגוון של מנהיגים ואנשי חזון.
הצטרפו אלינו לצלילה מרתקת לתוך עולמה של אפל, תוך שימת זרקור על מייסדיה וההיסטוריה המוקדמת,
מוצרי מפתח וחידושים והשפעתה על תעשיית הטכנולוגיה.

כמו כן, נחקור את יוזמות האחריות החברתית התאגידית של אפל, מחלוקות שונות ונושאים עכשוויים,
ונבחן מה צופן העתיד לחברה יוצאת דופן זו. אז,
האם אתה מוכן לטבול את עצמך בסיפור שובה הלב של אפל? בואו נתחיל.

מייסדים והיסטוריה מוקדמת של חברת אפל

אפל נוסדה בשנת 1976 על ידי סטיב ג’ובס וסטיב ווזניאק, שני אנשי חזון שחוללו מהפכה בנוף הטכנולוגי.
בתחילת דרכם, הם בנו ומכרו את Apple I, ערכת מחשב אישי.
זה הוביל להשקת Apple II בשנת 1977, גרסה מתקדמת וידידותית יותר למשתמש, שזיכתה את אפל בהצלחה והכרה מסיבית.
עלייתה המטאורית של אפל מיוחסת לתשוקה של מייסדיה לחדשנות ולמרדף הבלתי פוסק.
אחר פיתוח מוצרים פורצי דרך שעיצבו את דרכה של תעשיית הטכנולוגיה.

מוצרים וחידושים עיקריים

לאפל יש היסטוריה ארוכה של הצגת מוצרים וטכנולוגיות פורצי דרך.
מחשב המקינטוש חולל מהפכה בתחום המחשוב האישי עם הממשק הגרפי הידידותי למשתמש שלו.
ה-iPod שינה את הדרך שבה אנשים מאזינים למוזיקה, ואיפשר אחסון קל בדרכים של אלפי שירים.

המוצר האייקוני ביותר של אפל, האייפון, שינה את שוק הסמארטפונים עם העיצוב המלוטש ומסך המגע החדשני שלו.
גם האייפד הגדיר מחדש את תעשיית הטאבלטים, ושילב את הפונקציונליות של מחשב נייד עם ניידות של מכשיר נייד.
מוצרים חדשניים אלה ביססו את מעמדה של אפל כמובילה בתעשיית הטכנולוגיה
ועיצבו מחדש את האופן שבו אנו מתקשרים עם טכנולוגיה.

ביצועים פיננסיים ושווי שוק

אפל שמרה על ביצועים פיננסיים יוצאי דופן לאורך השנים,
והפכה לאחת החברות בעלות הערך הרב ביותר בעולם.
נכון לשנת 2021 שווי השוק עמד על כ-2.5 טריליון שקלים חדשים.

צמיחת ההכנסות של אפל ממשיכה להרשים משקיעים ואנליסטים,
עם נתוני הכנסות של יותר מ-297 מיליארד שקל חדשים בשנת 2020.
את הצלחת החברה ניתן לזקוף לזכות קו המוצרים המגוון,
לצד חדשנות מתמדת ובסיס לקוחות נאמן. באמצעות הביצועים הפיננסיים המתמשכים והדומיננטיות בשוק,
אפל מבססת את מעמדה כמעצמה טכנולוגית עולמית.

אחריות חברתית תאגידית

אפל עשתה צעדים משמעותיים ביוזמות האחריות החברתית התאגידית,
תוך התמקדות בתחומים כגון קיימות סביבתית ונהלי עבודה אתיים.
החברה התחייבה להשתמש ב-100% אנרגיה מתחדשת במתקניה ושילבה תוכניות מיחזור למוצריה.

במונחים של עבודה, אפל עוקבת מקרוב אחר שרשרת האספקה,
ומוודאת עמידה בסטנדרטים אתיים ונהלי עבודה הוגנים

יתר על כן, אפל תורמת למאמצים פילנתרופיים, מתחייבת למטרות שונות ותומכת בארגונים ללא מטרות רווח ברחבי העולם.
באמצעות מאמצים אלה, אפל שואפת לפעול כאזרח תאגידי אחראי התורם באופן חיובי לחברה.

מחלוקות וסוגיות אקטואליות

אפל התמודדה עם מספר מחלוקות וסוגיות לאורך ההיסטוריה.
דוגמאות בולטות כוללות ביקורת על נוהלי המס,
ניצול מקלטי מס ומזעור תשלומי המס. בנוסף, החברה התמודדה עם חששות פרטיות,
הקשורים במיוחד לבקשות גישה לנתונים מגופים ממשלתיים.

מחלוקות העבודה של אפל מושכות גם הן תשומת לב,
כאשר שותפי ייצור כמו פוקסקון נתונים לביקורת על תנאי העובדים.
מחלוקות אלה השפיעו בדרגות שונות על המוניטין של אפל ועל האופן שבו היא מנהלת את פעילותה,
מה שגרם להם לטפל בבעיות ולשפר את שיטות העבודה, כפי שנדון בחלקים אחרים של מאמר זה.

מנהיגות וניהול של Apple

לאפל היו כמה מנהיגים משפיעים לאורך ההיסטוריה,
כאשר מייסדיה סטיב ג’ובס וסטיב ווזניאק סללו את הדרך להצלחת החברה.
מורשתו של סטיב ג’ובס, הידוע בסגנון המנהיגות הלא שגרתי אך היעיל שלו,
ממשיכה לשחק תפקיד בפילוסופיית הניהול של אפל כיום.

המנכ”ל הנוכחי טים קוק זכה לשבחים על מומחיותו התפעולית והתמקדותו באחריות חברתית.
תחת כהונתו של קוק, אפל שמרה על מעמדה כמעצמת טכנולוגיה עולמית,
תוך שהיא דוחפת ללא הרף את גבולות החדשנות.
ניתן לייחס את הצלחת החברה למנהיגות וניהול מסורים של אנשים כמו ג’ובס וקוק.

אסטרטגיית השיווק של אפל

אסטרטגיית השיווק של Apple בנויה סביב יצירת קמפיינים פרסומיים מלוטשים,
חדשניים ושובי לב שמדברים לצרכנים.
המיתוג מתמקד בהצגת העיצוב הייחודי והטכנולוגיה החדשנית של מוצרי אפל,
ומבדיל את החברה ממתחרותיה.

יוזמות השיווק של אפל מדגישות את חוויית המשתמש ואת הקשר הרגשי שיש לצרכנים עם מוצריה.
מקמפיינים בלתי נשכחים כמו הסיסמה “Think Different” ועד פרסומות הצללית האיקוניות לאייפוד,
אפל הצליחה באופן עקבי ליצור אסטרטגיות שיווק חזקות שלוכדות את מהות המותג ומשאירות רושם מתמשך על קהל היעד.

הנוכחות הגלובלית של אפל

טווח ההגעה הגלובלי של אפל משתרע הרבה מעבר למטה בקופרטינו, קליפורניה.
מכשירי iPhone, iPad, Mac ומוצרי Apple אחרים פופולריים באזורים בכל רחבי העולם,
כולל ישראל, אסיה, אירופה ואמריקה. כדי לספק את הצרכים המגוונים של שווקים שונים,
Apple ביצעה לוקליזציה של היצע המוצרים ואסטרטגיות השיווק; לדוגמה,
היא מתאימה את מערכת ההפעלה iOS ליחידות המידה (כמו שקלים חדשים וצלזיוס) ולדרישות האזוריות.

יש לציין כי החנויות הקמעונאיות של אפל הפכו לציוני דרך איקוניים בערים מרכזיות ברחבי העולם,
מושכות מיליוני מבקרים מדי שנה ותורמות לתדמית המותג החזקה של החברה.

השותפויות והרכישות של אפל

אפל יצרה שותפות אסטרטגית ורכשה חברות שונות כדי לשפר את היצע המוצרים ולהישאר תחרותית.
כמה שותפויות בולטות כוללות עבודה עם IBM וסיסקו מערכות עבור שירותים ארגוניים.

רכישות מרכזיות כוללות את רכישת Beats Electronics,
יצרנית מובילה של מוצרי אודיו, ואת Shazam, פלטפורמת זיהוי מוזיקה.
רכישות אלה השפיעו באופן משמעותי על האקוסיסטם של המוצרים של אפל,
במיוחד באמצעות שילוב הטכנולוגיה של Beats באפל מיוזיק והשימוש בפלטפורמה
של Shazam לשיפור גילוי המוזיקה עבור המשתמשים.
שיתופי פעולה כאלה מדגימים את מחויבותה של
אפל להרחיב ולחזק את מגוון המוצרים והשירותים הרחב.

העתיד של אפל

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, Apple מחויבת להקדים את העקומה עם פרויקטים ומוצרים חדשניים.
אחת היוזמות המתמשכות היא פיתוח ה-Apple Watch,
שמכה גלים בתעשיית הבריאות והכושר.
בנוסף, העניין של החברה במציאות רבודה ופרויקט Apple Car המשוער מרמזים על הפוטנציאל לחידושים פורצי דרך.
על ידי שמירה על התמקדות חזקה בחוויית הלקוח והתקדמות חדשנית,
העתיד של אפל מבטיח צמיחה והצלחה כשהיא מגדירה מחדש ללא הרף את הנוף הטכנולוגי.

שאלות נפוצות של חברת Apple Worldwide

להלן כמה שאלות נפוצות על Apple Worldwide Company.

  • מי הם המתחרים העיקריים של אפל בשוק?
    המתחרים העיקריים של Apple בשוק משתנים בהתאם לקטגוריית המוצר.
    בשוק הסמארטפונים, סמסונג, שיאומי ו- Huawei הן המתחרות העיקריות,
    ואילו בתחום המחשבים האישיים, אפל מתחרה במיקרוסופט, דל ולנובו.

 

  • כיצד אפל מבדילה את מוצריה ממתחרותיה?
    אפל מבדלת את מוצריה באמצעות התמקדות בעיצוב, איכות וחוויית משתמש.
    מוצריה נתפסים לעתים קרובות כפרמיה ואינטואיטיבית יותר, מה שהופך אותם לבולטים בשוק

 

  • מהי עמדתה של Apple בנוגע לפרטיות ואבטחת נתונים?
    Apple הפגינה בפומבי מחויבות חזקה לפרטיות ואבטחת נתונים.
    החברה מיישמת אמצעים שונים להגנה על נתוני משתמשים, כולל הצפנה וטכנולוגיית מובלעת מאובטחת,
    ואף עוררה מחלוקת כשהתנגדה לבקשות ממשלתיות לפתוח מכשירים.

 

  • איך אפל נשארה חדשנית לאורך השנים?
    אפל נשארה חדשנית על ידי השקעה מתמדת במחקר ופיתוח,
    רכישת עסקים חדשים עם טכנולוגיות חדשניות ושכירת מהנדסים ומעצבים מוכשרים.
    זה איפשר לחברה להקדים את העקומה ולהציג מוצרים חדשים ופורצי דרך.

 

  • איזה תפקיד ממלאות חנויות אפל בפעילות החברה?
    חנויות Apple משמשות כערוץ מכירות חשוב בכך שהן מאפשרות ללקוחות
    לחוות את המערכת האקולוגית של Apple ממקור ראשון,
    להציג תכונות מוצר ולספק שירות לקוחות מהמעלה הראשונה.
    נוכחות קמעונאית זו מסייעת להגביר את המיתוג ואת נאמנות הלקוחות.

 

  • כיצד אפל שומרת על שרשרת האספקה?
    אפל שומרת על שרשרת האספקה, באמצעות שילוב של קשרים חזקים עם ספקים,
    גיוון מקורות הרכיבים והשקעות משמעותיות בטכנולוגיות ייצור מתקדמות.
    זה עוזר לחברה להבטיח אספקה עקבית של רכיבים באיכות גבוהה עבור מוצריה.

 

  • מהי הגישה של אפל לקיימות וליוזמות ירוקות?
    אפל עשתה מאמצים מרוכזים לקראת קיימות. החברה מחויבת להפחית את טביעת הרגל הפחמנית,
    משתמשת באנרגיה מתחדשת כדי להפעיל את מתקניה,
    ושואפת להשתמש ב-100% חומרים ממוחזרים במוצריה במידת האפשר.

 

  • על אילו תעשיות אפל משפיעה מעבר למוצרי אלקטרוניקה?
    לאפל הייתה השפעה עמוקה על מספר תעשיות מעבר למוצרי אלקטרוניקה,
    כולל מוזיקה (באמצעות iTunes ו- Apple Music), סרטים וטלוויזיה (באמצעות Apple TV+)
    וחינוך (באמצעות יוזמות כמו iTunes U והנחות חינוכיות במכשירים).

 

  • כיצד אפל מבטיחה נגישות למוצריה למשתמשים בעלי מוגבלויות?
    Apple מחויבת להנגיש את מוצריה למשתמשים בעלי מוגבלויות.
    החברה משלבת תכונות נגישות כגון VoiceOver, האזנה חיה ו-AssistiveTouch במכשירים,
    מה שהופך אותם למכילים ושמישים יותר עבור קהל רחב יותר.

 

  • מהי תוכנית המפתחים של Apple ומי יכול להצטרף?
    תוכנית המפתחים של Apple היא פלטפורמה מבוססת חברות עבור אנשים
    פרטיים וארגונים המעוניינים לפתח אפליקציות ותוכנות עבור מכשירי Apple.
    כל אחד יכול להצטרף, והוא מציע משאבים, כלים וגישה ל-App Store לצורך שיווק והפצה של יישומים.

 

חברת אפל